Tractament Del Mal De Cap

Mal de cap i estrés

Existeix una relació estreta entre mal de cap i l’estrès. A aquesta mena de mal de cap se’l denomina cefalea tensional, pel fet que és un mal de cap causat per la tensió dels músculs del coll i les espatlles que tenen fixacions en, i al voltant del crani.

Les persones propenses a l’estrès solen patir d’aquestes cefalees, que tendeixen a ser moderades. No obstant això, hi ha pacients que tenen dolors intensos al punt de no poder desenvolupar la seva vida amb normalitat.

Les cefalees per estrès poden derivar i tenir majors implicacions en persones amb trastorns del somni o bruxismes, generant una retroalimentació entre l’estrès i altres factors que no beneficien a la relaxació de la musculatura del coll.

Hi ha un component genètic en aquesta mena de mal de cap i sol afectar més les dones.

Què és la cefalea tensional?

La cefalea tensional és el tipus de mal de cap més comú entre els adults. Es tracta d’un dolor constant generat per la tensió i contracció dels músculs del coll i el cuir cabellut.

La cefalea tensional pot donar-se per episodis, que duren menys de quinze dies al mes, o ser crònica. En aquest últim cas són més els dies en què el pacient sofreix de mals de cap que el que no. La cefalea crònica a més té la peculiaritat de ser present durant tot el dia.

Principals símptomes

Les persones que pateixen de cefalea per tensió descriuen el dolor com una banda atapeïda al voltant del cap. En altres casos el dolor es pot donar com una punxada o en forma d’enrampada. La molèstia sempre es presenta en tots dos costats del cap.

La durada d’una cefalea tensional és indeterminada. Aquest malestar, si bé és causat per l’estrès, s’aguditza amb la mala postura, l’ús de llums brillants, la fatiga ocular provocada per un temps prolongat una pantalla, dormir en posicions que no són beneficioses per al coll, insomni, o fins i tot una alimentació irregular o a deshores.

El mal de cap per estrès no sol estar associat a les nàusees o vòmits. És important que, davant els primers símptomes, estigueu alerta de quin pot ser la causa, el nombre d’hores de somni i la postura.

A més, no hem de confondre la cefalea amb una migranya, que tendeix a ser invalidant i acostumen a tenir la necessitat de repòs i foscor. Les migranyes es caracteritzen per un dolor més agut i en una sola part del cap.

El diagnòstic es realitza a través de l’avaluació mèdica i, a vegades, a través de tomografies. Els metges s’inclinen per la presa d’analgèsics per a descartar un altre tipus de causa del mal de cap.

Tractament del mal de cap causat per estrès

La medicina ha diferenciat 100 tipus diferents de cefalees. És normal que una persona adulta pateixi episodis de cefalea als quals no solgui donar molta importància i intenti silenciar-los amb medicaments que estan al seu abast.

La cefalea tensional és un clar exemple d’una molèstia que es pot arribar a naturalitzar, perquè es presenta per episodis que se solen tractar amb analgèsics de manera eventual. No obstant això, si només la tractem amb analgèsics, llavors no sols no estarem treballant sobre la font del dolor, sinó que també es generen problemes secundaris. L’abús de l’automedicació en aquests casos pot portar a maldecaps per la no ingesta d’analgèsics, malestar estomacal, hemorràgies o úlceres.

Al ser una afecció musculoesquelètica, l’osteopatia pot donar grans beneficis en l’alleujament del malestar provocat per la cefalea tensional. L’osteopatía aposta per la inhibició dels punts d’activació per a alleujar la tensió muscular acumulada.

Els massatges, a més, no se cenyeixen en l’àrea del coll, sinó que també s’estenen a zones com les espatlles, l’esquena alta i el cap. El treball sobre els teixits i la musculatura faran que el flux sanguini augmenti. També notaràs que el tractament disminueix la tensió muscular i redueix la irritació nerviosa.

Un complement a aquests tractaments és començar a combatre la cefalea tensional apostant per una mena de vida més sana. El descans en general i el repòs de l’àrea del coll en particular durant el somni juguen un paper fonamental en la millora dels símptomes.

Altres maneres d’alleujar el dolor són col·locar compreses fredes en l’àrea afectada o practicar tècniques de relaxació contra l’estrès com la meditació. L’exercici regular també ajuda en aquests casos, així com l’ús de coixins que afavoreixin la posició neutral del coll. És important dormir entre 7 i 8 hores diàries.

No existeix una cura definitiva per a la cefalea tensional però un millor saber portar l’estrès, un estil de vida saludable i un atac des del punt de vista osteopàtic o fisioterapèutic solen ajudar a millorar el dia a dia.

This Post Has 0 Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.